Kunnen we schaatsen?

De ijsmeesters meten 6 cm. We komen 2 centimeter tekort om veilig met een grote groep mensen te kunnen schaatsen. Gisteren nog zijn diverse mensen door het ijs gezakt. Daarom nog geen koek en zopie en ijsactiviteiten. Maar de winter is officieel nog niet eens begonnen, dus we hebben goede hoop! Even geduld en doe voorzichtig in de tussentijd.

Schaatsen en corona

Schaatsliefhebbers!

Het vriest en niet zo’n beetje ook. Dus schaatskoorts bij de ijsclub? Jazeker, maar helaas blijken corona en het organiseren van ijspret een lastige combinatie.

Wij hebben uitvoerig gesproken met de gemeente over de mogelijkheden. Voor natuurijsbanen gelden strenge regels: toegangscontrole, een maximaal aantal schaatsers, 1,5 meter afstand houden, één richting schaatsen. Verlichting is niet toegestaan, geen wedstrijden, et cetera. Coronaproof schaatsen heet dat.

Onze ijsbaan ’t Wijdt is openbaar water. Toegangscontrole en het handhaven van het aantal schaatsers is niet mogelijk. Een hek er omheen plaatsen is geen serieuze optie. Mensen weigeren op openbaar water is sowieso lastig. En is ons te kennen gegeven dat er ook niet moet worden geveegd als er niet coronaproof kan worden geschaatst.

Hoe begrijpelijk de coronamaatregelen ook zijn, we vinden het erg jammer dat wij geen activiteiten kunnen organiseren.

Als er andere landelijke of gemeentelijke richtlijnen komen bekijken we de situatie weer.

Mag je dan niet schaatsen op ’t Wijdt? Ja, dat mag dus iedereen, maar helaas zonder de ijsclub.

Let op: Berkhout Beach 2019 op zondag 26 mei!

Pinksteren valt volgend jaar op onze traditionele feestdag langs de oevers van ’t Wijdt. Niet zo handig, dachten wij. Pinksteren verplaatsen lukte niet, dus hebben we Berkhout Beach maar verschoven naar zondag 26 mei 2019. Noteer ‘m in je agenda!

Zin in schaatsen?

De vijfdorpencommissie en de gezamenlijke IJsclubs hebben de IJsbaan weer gereserveerd voor hun leden, op zaterdag 24 oktober van 17.30 tot 20.00 uur. Op vertoon van uw ledenkaart vrij entree.

Schaatsles voor de jeugd op ijsbaan de Westfries

De ijsclub Berkhout heeft de mogelijkheid om kinderen mee te laten doen aan het jeugdschaatsen op de Westfries. Wij doen dit in samenwerking met de ijsclub Avenhorn.

De lessen zijn op zaterdagochtend van 9 tot 10 uur.

De eerste les is half december, de laatste les is begin maart.

Kinderen vanaf 7 jaar en die voor december 12 jaar worden kunnen zich hier voor opgeven.

Interesse, bel of mail dan voor 1 november 2014 met: Teeuwis en Gerra Klaij. Tel: 551783.

e-mail: info@ijsclubberkhout.nl